Kortų žaidimas VEŽIMAS Taisyklės
Kortų žaidimas Vežimas žaidžiamas jau nuo senų laikų, todėl tikriausiai nėra žmogaus, kuris nebūtų apie jį girdėjęs. Jeigu nemoki jo žaisti, paklausk tėvų ar senelių, – jie kaipmat tau apie jį papasakos. Arba, žinoma, paskaityk šį straipsnį ir imk mokyti visus nemokančius pats.
Kortų žaidimas Vežimas nėra sudėtingas, tačiau tikrai neleis nuobodžiauti, kadangi reikalauja strateginio mąstymo. Jeigu surinksi žaidėjus, stipriai suinteresuotus laimėti, tarp jūsų gali užvirti įnirtinga ir įdomi kova!
Kokio amžiaus žmogui tinka šis žaidimas? Gali žaisti tiek vaikai, tiek suaugę.
Kiek žmonių gali žaisti? Tai kortų žaidimas dviems, trims arba keturiems (2/3/4) žaidėjams.
Kiek reikės kortų? 24 kortų kaladė.
Kaip nepralaimėti? Kuo greičiau išsimesti visas savo kortas.
Nuo ko pradėti žaisti Vežimą?
Žaidimui reikia 24 kortų kaladės, kurioje kortos pagal rangą yra išsidėsčiusios taip: devynakė, dešimtakė, berniukas, dama, karalius, tūzas. Žaidėjai turi susėsti ratu. Dalintojui reikia padalinti kortas taip, kad kiekvienas žaidėjas jų gautų po lygiai. Pavyzdžiui, jei žaidžiate dviese, turite gauti po 12 kortų, jeigu trise, tuomet po 8, o jeigu keturiese – po 6 kortas. Šiame žaidime kiekvienas žaidėjas turi turėti po atskirą savo kozirį, kurį pasirenka prieš pradėdamas žaisti. Koziris pasirenkamas iš šių kortų rūšių: kryžiai, vynai, širdys ir būgnai.
Jeigu žaidžiate dviese ar trise, likę nepasirinkti koziriai vadinami laisvosiomis kortomis, niekieno koziriais, o jeigu žaidžiate keturiese, laisvų kozirių likti negali.
Pradedame žaisti!
Kai kortos padalijamos, žaidimas pradedamas tuo, kad visi devynakes turintys žaidėjai turi jas išmesti ant stalo. Tuomet jomis yra apsikeičiama – kiekvienas pagal savo pasirinktą kozirio rūšį turi pasiimti sau priklausančią devynakę. Šis veiksmas reikalingas tam, jog kiekvienas žaidėjas turėtų po mažiausią savo rūšies kozirį. Turėk omeny kortų rangus – mažiausia yra devynakė, o aukščiausias yra tūzas.
Toliau kortų metimai vyksta ratu pagal laikrodžio rodyklę. Pirmasis kortą turi mesti dalintojui iš kairės sėdintis žaidėjas. Ir kortą jis gali mesti bet kokią. Įsivaizduok, kad tau mesta būgnų dešimtakė. Tu turi atsikirsti bet kokia didesne tos pačios rūšies, šiuo atveju būgnų, korta. Jeigu neturi nė vienos būgnų kortos, tuomet turi mesti bet kurį iš savo kozirių. Jeigu tavo koziris yra, pavyzdžiui, kryžiai, tai į būgnų dešimtakę galėtum atsikirsti kryžių devynake, dešimtake, berniuku, dama, karaliumi arba tūzu. Jeigu tau metamas tavo rūšies koziris, turi atsikirsti aukštesniu savo koziriu. Kai atsikerti, į krūvą turi padėti dar vieną kortą, į kurią turės atsikirsti tau iš kairės sėdintis asmuo. Kortą gali mesti bet kokią.
Jeigu nutiko taip, kad, atėjus tavo eilei atsikirsti, neturi nei didesnės išmestos rūšies kortos, nei savo rūšies kozirio, tuomet, liaudiškai sakant, turi pasiimti visas kortas „namo“. Tada jau nebegali mesti kortos kairėje esančiam žmogui – kol rankose bandysi patogiai susidėlioti krūvą pasiimtų kortų, metimą atliks tavo kaimynas iš kairės, ir taip pagal laikrodžio rodyklę toliau.
Dar vienas niuansas – jeigu tau išmesta korta yra tokios pat rūšies kaip tau kairėje sėdinčio žaidėjo koziris, tuomet tu privalai atsikirsti tik savo koziriu. Pavyzdžiui, jeigu tavo kairėje sėdinčio kaimyno koziriai yra vynai, o dešinėje sėdintis žaidėjas tau meta vynų berniuką, net jei turėtum aukštesnę vynų rūšies kortą, ja šiuo atveju atsikirsti negalėtum. Šioje situacijoje turėtum mesti būtinai savo rūšies kozirį. O kas, jeigu neturi savo kozirio? Na, vėl tas žodis iš „n” raidės… Taip, turi visas kortas pasiimti „namo“.
Kaip nepralaimėti Vežimo?
Laimėtojo žaidime Vežimas nėra, yra tik vienas pralaimėtojas. Pralaimėjimo išvengia tie žaidėjai, kurie išsimeta visas savo kortas. Pralaimėtoju tampa tas, kuris rankose galiausiai laiko visą kortų kaladę. Nors vežimu vežk… Pralaimėjusysis paprastai iš naujo visiems padalina kortas ir bando atsirevanšuoti.
Šis žaidimas gali būti visiškai neįdomus ir neilgas, jeigu visi žaidėjai kortas mėtys kaip papuola ir net nesistengs laimėti. Tačiau jeigu visi įjungs strateginio mąstymo mygtuką ir prieš mesdami kortą pagalvos, kaip padaryti, kad priešininkas kortas pasiimtų „namo“, žaidimas gali tapti labai įdomus. Todėl verta sekti žaidėjų veiksmus, analizuoti jų turimas kortas ir bandyti išnešti sveiką kailį. Juk nenori tempti kortų pilno sunkaus vežimo, tiesa?